Bloggarkiv

måndag 12 december 2016

Ont i hjärtat

Idag var min sista dag på Svartedalsskolan i Biskop och det blev många tårar fällda. Att byta jobb vet jag är ett bra val för mig själv av många anledningar, men just nu känns det som mitt hjärta är lite krossat. Att lämna eleverna var fruktansvärt jobbigt och trots att jag nu är hemma har jag nära till tårar... Men samtidigt var det så himla fint att känna deras kärlek och veta att jag gjort något rätt för vissa dagar har jag undrat. Att få krama om alla, att få världens gruppkram av en klass och se tuffa killar ha nära till tårarna, det kommer jag alltid ha med mig.  Men som sagt, det gör ont i hjärtat på mig men jag önskar alla stort lycka till och hoppas på en ljus framtid för dem. De kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta <3

Under helgen fälldes inga tårar iaf, däremot blev det många skratt! På fredagen var jag och Emil på IKEA och Jysk och kollade på garderob. Vi passade såklart på att äta på IKEA också som det sig bör ;) Vi drog sedan till Emils lägenhet i Kungsbacka där vi lämnade lite saker och hämtade lite saker, balans helt enkelt ;) Vi sov dock här i Göteborg och på lördagsmorgonen åkte Emil till jobbet medan jag tvättade, städade, diskade och gud vet vad. Men vad gör man inte när man ska få finbesök från Jönköping ;) Jonas kom ju nämligen på besök och medan Emil var på julbord med jobbet så gjorde vi eget julbord, mums! Jag som är kräsen begär ju inte allt för mycket av ett julbord haha. Vid tio åkte vi och hämtade Emil för att bege oss till Masthuggskyrkan och utsikt över ett Göteborg i ljus, älskar verkligen den utsikten.

På söndagen var vi på Haga julmarknad, i värme och strålande solsken, sådär lagom passande kan jag tycka? Ska det inte vara kallt och snö i december när man är på julmarknad? Men det gick ju fint ändå för all del. Riktig mysig förmiddag med julmarknad, promenad och fika :) När Jonas sedan åkte hem till Jönköping så åkte vi hem och kröp ner i sängen lite, finns det något bättre än att ligga i sängen mitt på dagen på söndagar? Dagen bestod sedan av att åka till ännu ett Jysk, äta rester av julmat och se på en julfilm. En perfekt söndag helt enkelt :)

Imorgon är jag ledig och det ska bli så sköööönt! Jag har lite att göra men jag ska hinna vila och ladda om också är tanken, börjar ju mitt nya jobb på onsdag redan. Lite konstigt att börja ett nytt jobb på en onsdag men känns väldigt skönt med en mjukstart. Jobbar bara till tisdagen och sen har jag semester till efter nyår, yay! :)










P&K!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar