Bloggarkiv

tisdag 13 december 2016

Längtan efter julen

Idag har jag varit ledig, dock är det först nu som jag faktiskt vilar haha. Hade väl hoppats på lite mer vila men det är samtidigt skönt att ha fått en hel del gjort. Jag har varit och handlat (2 ggr pga dåligt minne), städat, slagit in julklappar och skrivit julkort. Det har trots lite vila varit en mysig dag och bättre kommer den bli eftersom Emil är hemma om en timme. Eftersom han var så gullig förra veckan när han var ledig och jag hade en lång dag med möten och jobb och hade städat hela lägenheten och tänt ljus överallt så vill jag återgälda det idag. Jag ska laga pasta carbonara (som han älskar) med vitlöksbröd till och sen har jag handlat efterrätt som jag vet att han gillar. Emil är verkligen en av de snällaste mest genuina människor jag någonsin träffat och jag vill göra så mycket jag kan för honom, som han gör för mig. Men med tanke på hur snäll, go och hjälpsam han är så är det svårt att komma upp i samma nivå haha!

Jag längtar så mycket efter julen nu! Börjar mitt nya jobb imorgon och sedan arbetar jag till nästa tisdag för att därefter ta semester. Har inte bestämt om jag ska åka till Jönköping på onsdagen eller torsdagen men det är viktigt för mig att vara hemma lite innan julafton. Det är så mysigt med alla förberedelser och som första granklädare (ett ord som borde finnas??) är det ju viktigt att jag åker till Jönköping i tid ;) På juldagen kommer Emil och det kommer bli så mysigt! Vi ska försöka träffa både hans och mina vänner och sedan såklart bara ta det lugnt och mysa. En hel del sällskapsspel lär det ju också bli som det sig bör i juletid ;)

Just nu längtar jag även till måndag när vi ska få hem en stoooor julklapp, en ganska dyr sådan också. Men den kommer vara värd varenda öre! Kommer bli så spännande att se hur den kommer se ut här hemma! Så mycket att se fram emot.. :D




P&K!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar