Bloggarkiv

onsdag 7 december 2016

Ny del av livet

Nu har jag bara tre dagar kvar på jobbet och sen är jag ledig en dag innan jag börjar på mitt nya jobb. Börjar få ett viss mått av separationsångest från mina elever och kollegor samtidigt som det inte helt känns som jag greppat att jag ska sluta. Ganska vanligt fenomen ändå. Bjöd mitt arbetslag på fika idag iaf, vårt sista eftermiddagsfika innan jag slutar. Lite sorgligt men jag känner ju mig redo att gå vidare och jag lämnar en arbetsplats som just nu är lite kaos. Det kommer bli bra för mig, det är jag säker på! :)

Känner mig i huvudtaget väldigt tacksam just nu för allt. Mitt nya jobb, Emil som är världens bästa, saker att se fram emot och en framtid som känns trygg och ljus. Jag är lyckligt lottad men jag har kämpat hårt för att komma hit så jag unnar mig det. Någon gång ska man ju få utdelning för sitt slit :)

Ikväll blir det vila (trött!) men mat ska lagas och julkalendern ska ses. Men det är ju trevliga saker så det ska nog gå! :) Igår gjorde jag en storrensning och det var skönt, känns som en ny del av livet håller på att starta och då vill jag ha allt i ordning ;)



P&K!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar