Bloggarkiv

lördag 7 december 2013

Hallå långt inlägg eller..

Det är så skönt att vara hemma i Jönköping! Riktigt bra stresshantering haha :) Känner mig mycket lugnare nu än för t ex två dagar sedan :) Igår hade jag dock en lite speciell dag som började med att jag fick hjälpa en kvinna på väg till jobbet, hon hade trillat och slagit i bakhuvudet och jag ringde ambulans och väntade till den kom. Det resulterade i att jag missade min buss och jag hade öppning på jobbet så fick maila en annan anläggning så de kunde vidarebefordra mailet till de andra anläggningarna om någon av mina motionärer skulle ringa och fråga varför anläggningen var stängd. När jag kom till anläggningen en kvart efter det skulle öppnat så var det dock folktomt vilket kändes ganska skönt. När jag kom in och satt igång datorer och allt så insåg jag att servern låg nere och gjorde för alla anläggningar vilket innebar att inget kunnat se mitt mail... Fantastiskt morgon! Men allt löste sig ju bra ändå! Huvudsaken är ju att kvinnan fick komma till sjukhuset :)

Direkt efter jobbet begav jag mig till centralen eftersom jag skulle bege mig hem till Jönköping och där var det ju smått kaos på grund av snökaoset. Men min buss kom iaf i tid, sen att det tog 1 ½ h längre att komma hem till Jönköping för det var så mycket köer ´på vägarna är ju faktiskt en annan sak :P Det tänker jag inte klaga på för huvudsaken är att jag kom hem! :) 
Väl hemma hämtade mamma mig och vi åkte till A6 för att hämta ut mina nya glasögon och för att shoppa lite :) När vi sedan var hemma i vårt mysiga hus (älskar vårt hus) så blev det myskväll med god mat och massa Wii-spelande :) 

Den här dagen har gått i goda vänners tecken :) Började dagen med att promenera ner till stan med Jonas för lite fika och shopping :) Hade även en klipptid inboka på bästa Hair Inc och det blev en rejäl klippning, ska visa sen :) Är supernöjd med Sisans jobb! :) 
Efter att ha hängt med Jonas hann jag inte vara hemma en lång stund innan det var dags att bli hämtad av världens bästa Emma som jag verkligen saknat ihjäl! Vi tog en fika och pratade och pratade och pratade :D Åh vad jag har saknat henne, är glad att ha henne hemma efter att haft henne i USA i flera år :P

Det bästa med helgen är att den inte är slut än, känns ganska så bra faktiskt :D




P&K!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar